Tworzenie dobrych artykułów na strony internetowe wymaga czegoś więcej niż przysłowiowego pazura oraz łatwości przelewania myśli na papier, choć oczywiście są to niezwykle cenne właściwości. Aby tekst spełnił swoją rolę – a zatem zainteresował odbiorcę i pomógł mu w podjęciu pewnych decyzji oraz poprawił pozycję strony w wynikach wyszukiwania – musi zostać spełnionych kilka istotnych warunków.
Poznaj odbiorców
Przed przystąpieniem do pisania należy poznać odbiorcę. Warto zatem zasięgnąć informacji o tym, kto odwiedza daną stronę i do kogo ma być skierowany artykuł. Pisanie w próżnię nie przynosi zadowalających rezultatów, ale jeśli wiadomo, kim jest czytelnik, jakie są jego oczekiwania i preferencje etc., o wiele łatwiej jest stworzyć coś, co z jego punktu widzenia będzie najbardziej przydatne.
Stwórz plan
Bez planu ani rusz. Należy się zastanowić nie tylko nad tematem artykułu, ale również nad jego przekazem. Dlaczego jest ważny i jak podkreślić to, co w nim najistotniejsze? Na co w szczególności zwrócić uwagę czytelnika? Jak to wszystko rozmieścić, by układało się w jedną, logiczną całość? Jakich słów kluczowych użyć? Odpowiedzi na te pytanie znacznie usprawniają pracę.
Zadbaj o treść
Unikalna i wartościowa treść ma ogromne znaczenie nie tylko dla odbiorcy, ale również i dla algorytmów wyszukiwarki. Czytelnik pragnie uzyskać korzyść z przeczytania tekstu – za doskonały przykład mogą posłużyć tu m.in. poradnikowe artykuły z agencji sofista dostarczające przydatnych informacji, podające rozwiązania konkretnych problemów etc. Ponadto wartościowe, oryginalne treści są bezcenne w kontekście pozycjonowania strony. Pojawia się przy tej sposobności istotna uwaga: należy pisać zwięźle i na temat językiem zrozumiałym dla odbiorcy.
Podziel tekst na części
Konstrukcja tekstów zamieszczanych na stronach internetowych odgrywa niebagatelną rolę. bezwzględnie trzeba pamiętać o tym, iż artykuły w internecie czytamy znacznie wolniej aniżeli te publikowane w gazetach. Dlatego też zwykle są one skanowane wzrokiem. Odpadają zatem wszelakie elaboraty do złudzenia przypominające nudne monolity. W tekście wyszczególnia jego części takie jak tytuł, lead oraz akapity, a także umieszcza śródtytuły oraz wyróżnienia.
Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Wybór słów kluczowych to ważna sprawa, ale z ich ilością nie wolno przesadzać, ponieważ taki tekst może zostać zinterpretowany przez wyszukiwarkę jako spam, co negatywnie odbije się na pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Fraz kluczowych nie umieszcza się w tekście na siłę, powinny naturalnie współgrać z treścią.