Portale internetowe popularne wśród pośredników nieruchomości

Internet to dzisiaj bardzo ważne narzędzie marketingowe, które wykorzystywane jest przez zdecydowaną większość przedsiębiorców. Bardzo chętnie z mocy internetu korzystają oczywiście także pośrednicy w sprzedaży nieruchomości. Różne niezależne badania pokazują, że dzisiaj mieszkań najchętniej poszukuje się właśnie poprzez portale internetowe, a nie przez lokalną prasę czy zwyczajne objeżdżanie miasta w poszukiwaniu ofert. Ostatnio przeprowadzona została wobec tego ankieta, która miała pokazać które portale są najchętniej wybierane przez pośredników. Jakie wygrały?

Duży wybór portali internetowych

Pośrednicy sprzedaży nieruchomości mają ogromne pole do popisu, gdyż w sieci działa kilkanaście poważnych portali ogłoszeniowych, jak i wiele tych mniejszych o bardziej lokalnym zasięgu. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się jednak portal otodom.pl, z którego korzysta aż 95% pośredników. Na drugim miejscu, z 81% wynikiem, znalazła się gratka.pl, a na 3 miejscu portal olx (dawna tablica), który wybiera 73% pośredników. Pośród popularnych portali znalazły się jeszcze chociażby domy.pl, oferty.net, domiporta czy gumtree.

Ostatnim, w miarę popularnym portalem, są nieruchomościonline, które wybiera około 55% pośredników. Pozostałe portale znajduje się już daleko w tyle za konkurencją notując jedynie kilkunastoprocentową popularność. Dlaczego pośrednicy wybierają właśnie te portale? Czym się kierują w trakcie zamieszczania ogłoszeń o sprzedaży nieruchomości?

Cena i popularność

Ważnym wyznacznikiem jak zawsze jest cena. Wielu pośredników nieruchomości posiada bardzo ograniczony budżet marketingowy i dlatego szczególnie chętnie korzysta z portali w zasadzie darmowych, a więc chociażby olx czy gumtree. Z drugiej strony liczy się także siła tych portali. Na przykład na otodom przeciętnie ponad połowa ogłaszający się dostaje od 2 do 5 telefonów w sprawie jednej oferty w każdym tygodniu.

W internecie możemy znaleźć mnóstwo statystyk tego typu, którymi kierują się pośrednicy. Wybór zależy także od zasięgu. Czasem zamieszcza się ogłoszenia na lokalnych portalach, a czasem na tych ogólnokrajowych, w zależności od samej nieruchomości, która jest na sprzedaż.